کورل

کورل

Corel
کورل

کورل

Corel

دانلود پژوهش مبدل های حرارتی


پژوهش مبدل های حرارتی

این پژوهش مربوط به رشته مهندسی شیمی با موضوع مبدل های حرارتی

دانلود پژوهش مبدل های حرارتی

مبدل حرارتی
مهندسی شیمی
اصول طراحی مبدل های حرارتی
بررسی ارتعاش ناشی از جریان
دسته بندی مهندسی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 149

پیشگفتار

دسته بندی مبدل های حرارتی

بر اساس نوع و سطح تماس سیال سرد و گرم

بر اساس جهت جریان سیال سرد و گرم

بر اساس مکانیزم انتقال حرارت بین سیال سرد و گرم

بر اساس ساختمان مکانیکی و ساختار مبدل ها

اصول طراحی مبدل های حرارتی

1- تعیین مشخصات فرآیند و طراحی

2- طراحی حرارتی و هیدرولیکی

3- طراحی مکانیکی

4- ملاحظات مربوط به تولید و تخمین  هزینه ها

5-  فاکتورهای لازم برای  سبک و سنگین کردن

6-  طراحی بهینه

7- سایر ملاحظات

نرم افزار HTFS ( شبیه سازی و طراحی مبدل های حرارتی )

TASC، طراحی حرارتی ، بررسی عملکرد و شبیه سازی مبدلهای پوسته و لوله

FIHR، شبیه سازی کوره ها با سوخت گاز و مایع

MUSE، شبیه سازی مبدلهای صفحه ای پره دار

TICP، محاسبه عایقکاری حرارتی

PIPE، طراحی، پیش بینی و بررسی عملکرد خطوط لوله

ACOL، شبیه سازی و طراحی مبدلهای حرارتی هواخنک

FRAN، بررسی و شبیه سازی مبدلهای نیروگاهی

TASC، طراحی حرارتی ، بررسی و شبیه سازی مبدلهای حرارتی پوسته و لوله

توانایی ها

کاربرد در فرآیند

مشخصات فنی و توانایی ها

خواص فیزیکی

بررسی ارتعاش ناشی از جریان

خروجی

ACOL، شبیه سازی و طراحی مبدلهای حرارتی هواخنک

طراحی

کاربرد در فرآیند

مشخصات فنی و توانایی

نتایج خروجی

PIPESYS ، شبیه سازی خطوط لوله

امکانات و توانایی ها

نمونه هایی از کاربرد PIPESYS در عمل

نرم افزار Aspen B-jac

آشنایی با نرم افزار Aspen Hetran

نحوه کار نرم افزار  Hetranدر حالت طراحی

محیط نرم افزار Aspen Hetran

تعریف مساله ( Problem Definition )

اطلاعات خواص فیزیکی ( Physical property data )

ساختار مبدل ( Exchanger Geometry )

داده های طراحی (  Design Data)

تنظیمات برنامه ( Program Options )

نتایج ( Results )

خلاصه وضعیت طراحی

خلاصه وضعیت حرارتی

خلاصه وضعیت مکانیکی

جزئیات محاسبه ( Calculation Details )

آشنایی با نرم افزار Aerotran

روش های طراحی نرم افزار Aerotran

آشنایی با نرم افزار  Teams

برنامه Props

برنامه Qchex

برنامه Ensea

برنامه Metals

برنامه  Primetal

برنامه Newcost

 

دانلود پژوهش مبدل های حرارتی

دانلود پژوهش تهویه مطبوع برای یک ساختمان 5 طبقه


پژوهش تهویه مطبوع برای یک ساختمان 5 طبقه

هدف از این پروژه محاسبه بارهای حرارتی، انتخاب تجهیزات و وسایل گرمایشی و محاسبه بارهای سرمایشی ناشی از عوامل مختلف در یک ساختمان 5 طبقه است

دانلود پژوهش تهویه مطبوع برای یک ساختمان 5 طبقه

تهویه مطبوع
نقطه آسایش
طراحی
بار حرارتی
بارهای برودتی
بارهای سرمایشی
انتخاب تجهیزات
انتخاب وسایل گرمایشی
محاسبات
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل docx
حجم فایل 8408 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

تعریف پروژه:

هدف از این پروژه محاسبه بارهای حرارتی، انتخاب تجهیزات و وسایل گرمایشی و محاسبه بارهای سرمایشی ناشی از عوامل مختلف در یک ساختمان 5 طبقه است.

 

خواسته های پروژه بصورت زیر است

1-   محاسبه بار حرارتی در زمستان برای ساختمان مورد نظر

2-   انتخاب تجهیزات و وسایل گرمایشی بهمراه محاسبات کامل

3-   محاسبه بار برودتی در تابستان برای ساختمان مورد نظر

 خواسته های پروژه در سه فایل ورد بصورت مجزا آورده شده است. که در فایل اول که مربوط به محاسبه بار حرارتی است فهرست مطالب بدین صورت میباشد:

مقدمه...........................................................................................................3

شرایط اسایش...............................................................................................4

محاسبه ضریب انتقال حرارت............................................................................4

محاسبه  بار گرمایی (گرمای دیوارها ،پنجره ها، درب ها) .....................................5

محاسبه بار حرارتی نفوذ با روش درز.................................................................7

محاسبه بار حرارتی تهویه ................................................................................8

محاسبه بار حرارتی رطوبت زنی........................................................................8 

محاسبه مقدار اب گرم مصرفی..........................................................................8

بار حرارتی کل ساختمان...................................................................................9

و در فایل دوم که مربوط به انتخاب تجهیزات و وسایل گرمایشی است فهرست مطالب بدین صورت است:

انتخاب رادیاتور................................................................................................3

انتخاب دیگ.....................................................................................................3

انتخاب پمپ.....................................................................................................4

انتخاب مشعل.................................................................................................4

محاسبه حجم سوخت منبع...............................................................................5

محاسبه حجم مخزن انبساط باز.........................................................................5

محاسبه قطر لوله ها.......................................................................................6

محاسبه قطر کلکتور........................................................................................7 

و نیز در فایل سوم که مربوط به محاسبه بار سرمایشی است فهرست بدین صورت است:

مقدمه .....................................................................................................3

محاسبه بار سرمایی تابشی از پنجره ها و شیشه های خارجی.......................4

محاسبه بار سرمایی هدایتی از پنجره ها و شیشه های خارجی......................6

محاسبه بار سرمایی تشعشعی و هدایتی جداره های خارجی ........................6

محاسبه بار سرمایی هدایتی جداره ها، پنجره ها و درهای داخلی....................8

محاسبه بار سرمایی محسوس ناشی از تهویه اتاق ها...................................8

بار سرمایی محسوس ناشی از ساکنین و وسایل گرمازای داخل اتاق...............9

در هر فایل مطالب با چینش منظم و بصورت مبسوط در قسمت های مربوط به خود به همراه جداول و محاسبات بطور دقیق آورده شده اند.

 

نقشه اصلی ساختمان 

ساختمان مسکونی در شهر بجنورد با دمای طرح 9.5درجه فارنهایت ،رطوبت نسبی 82% ،ارتفاع از سطح دریا 3500 فوت، سرعت وزش باد 15 مایل بر ساعت میباشد.

این ساختمان 5 طبقه هست از چهار طرف با هیچ ساختمانی در ارتباط نیست.پارکینگ  در زیر ساختمان قرار دارد و دمای ان با محیط بیرون برابر است..

زیر بنای ساختمان  80متر مربع ،ارتفاع سقف 3متراست.

 

تمامی جنس دیواره ها و مصالح بکار برده شده به همراه ضرایب مورد نیاز در محاسبات، آورده شده است.

 

دانلود پژوهش تهویه مطبوع برای یک ساختمان 5 طبقه

دانلود پیشینه پژوهش و مبانی نظری ارزیابی عملکرد


پیشینه پژوهش و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

پیشینه پزوهش و مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود پیشینه پژوهش و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد
پیشینه پزوهش و مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
پیشینه پزوهش ارزیابی عملکرد
دانلود پیشینه پزوهش و مبانی نظری ارزیابی عملکرد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 172 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

پیشینه پزوهش و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

ارزیابی عملکرد

تعاریف ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد به مجموعه اقدامات و اطلاعاتی اطلاق می گردد که به منظور افزایش سطح استفاده بهینه از امکانات و منابع جهت دستیابی به اهداف و شیوه های اقتصادی توأم با کارایی و اثربخشی صورت می گیرد. به طوری که ارزیابی عملکرد در «بعد سازمانی» معمولاً اثربخشی فعالیتهاست. منظور از اثربخشی میزان دستیابی به اهداف و برنامه ها با ویژگی کارا بودن فعالیت ها و عملیات است (کاپلان، 1385).

به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب دانست. برخی تعاریف موجود در مورد ارزیابی عملکرد به شرح زیر است:

  • ارزیابی عملکرد فرآیندی است که به سنجش و اندازه گیری، ارزشگذاری و قضاوت درباره عملکرد طی دوره ای معین می پردازد (طاهری، 1382).
  • ارزیابی عملکرد در بعد نحوه استفاده از منابع در قالب شاخص های کارایی بیان می شود. اگر در ساده ترین تعریف، نسبت داده به ستاده را کارایی بدانیم، نظام ارزیابی عملکرد در واقع میزان کارایی تصمیمات مدیریت در خصوص استفاده بهینه از منابع و امکانات را مورد سنجش قرار می دهد (طاهری،1382).
  • به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین و در دوره زمانی معین با هدف بازنگری، اصلاح و بهبود مستمر آن می باشد (ای . لیکانن، 1381).

2-2-2 سابقه ارزیابی عملکرد

اگر بخواهیم سابقه ارزیابی عملکرد را مورد کاوش قرار دهیم باید به تاریخ زندگی بشر باز گردیم، به اولین باری که افراد کار کردن به صورت گروهی را آغاز کردند. در آن دوران ارزیابی تنها بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی انجام می شد، اما به مرور زمان و در دوره های مختلف مدیریت و در کشورهای مختلف شیوه های مختلفی برای کنترل به سمت زمان سنجی کار و پیش بینی همه شرایط و نتایج دستیابی بود. نظام ارزیابی عملکرد برای اولین بار به صورت رسمی، در سطح فردی و سازمانی از سال 1800 میلادی توسط رابرت اون در اسکاتلند در صنعت نساجی مطرح گردید به طوری که کالاهای تولید شده با استفاده از چوب هایی در رنگ های مختلف درجه بندی می شدند که این کار در واقع نوعی ارزیابی از کیفیت و یا ستاده سازمان بوده است (پورنظری، 1388).

2-2-3  تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران

در ایران ارزشیابی به صورت کلاسیک، توسط خواجه رشیدالدین فضل الله که بیش از بیست سال مقام وزارت مغول ها را عهده دار بوده است، در اواخر قرن هفتم هجری مطرح شده است (پورنظری،1388).

اما به طور رسمی و در سطح ملی برای نخستین بار در سال 1349 مقرر گردید سازمان های دولتی از نظر مدیریت و نحوه اداره امور مورد ارزیابی قرار گیرند. به همین منظور مرکز ارزشیابی سازمان های دولتی در نخست وزیری تشکیل گردید. هدف اصلی از تأسیس این مرکز اصلاح سازمان های دولتی و تغییر اساسی در روش کار آنها، اعمال مدیریت صحیح، دقت در حسن انجام کارهای اداری و سرعت در اتخاذ تصمیم ذکر شده است. هم چنین در اسناد و مدارک مربوطه آمده است که هدف از این ارزشیابی آن است که علل عدم توفیق مسئولین در انجام وظایف و اعمال مدیریت مشخص و با انعکاس نقایص موجود، مدیران را در جهت بهبود وضع وادار به تفکر نماید.

در سال 1352 با آغاز برنامه پنجم عمران و به موجب بند 8 ماده 5 فصل برنامه و بودجه وظایف ارزشیابی کارایی عملکرد دستگاه های اجرایی بر عهده سازمان برنامه و بودجه گذاشته شد. به همین منظور معاونت ارزشیابی سازمان های دولتی در این سازمان تشکیل گردید.

دو سال بعد و در سال 1354 به موجب اصلاحیه مورخ 28/12/53 قانون استخدام کشوری و به موجب بند 6 قسمت ب ماده 104 وظیفه ارزشیابی کارایی عملکرد دستگاههای اجرایی کشور به منظور ارشاد و راهنمایی آنها در جهت برقراری روش های صحیح اداری و اصول مدیریت به سازمان امور اداری و استخدامی واگذار گردید. در همین راستا دفتری تحت عنوان دفتر ارزشیابی سازمان های دولتی در این سازمان تشکیل شد. در سال 1359 دفتر مذکور منحل و تا سال 1376 اقدامات مربوط به ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی متوقف شد.

در سال 1376، مجدداً موضوع ارزیابی عملکرد در قالب یک دفتر در ساختار سازمان امور اداری و استخدامی کشور شکل گرفت تا در زمینه استقرار نظام ارزیابی عملکرد و تهیه سیاست های اجرایی و خط مشی های کلی مربوط به ارزیابی سازمان های دولتی اقدامات لازم را به عمل آورد. پس از ادغام دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور در سال 1379 به موجب تشکیلات و شرح وظایف مصوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وظیفه بررسی، مطالعه، طراحی و استقرار نظام ارزیابی عملکرد مدیریت در دستگاههای اجرایی کشور، تهیه گزارش های لازم در این مورد به عهده دفتر ارزیابی عملکرد سازمان فوق قرار گرفت (دفتر ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت، 1380).

2-2-4  فرایند ارزیابی؛ مراحل ارزیابی عملکرد

در برنامه ریزی جهت بررسی امکان پذیری و نیز بررسی اثربخشی و کارآمدی برنامه ریزی صورت گرفته در سه مرحله برنامه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد. این مراحل را می توان به شرح ذیل بیان کرد (صمدی، 1381)

مرحله اول؛ ارزیابی پیش از اجرا(امکان سنجی برنامه ها).

مرحله دوم؛ نظارت و ارزیابی حین اجرا (نظارت).

مرحله سوم؛ ارزیابی پس از اجرا (ارزشیابی).

امکان سنجی پیش از اجرا یا فقدان ظرفیت های فنی، نهادی، قانونی و مالی را برای اجرای سیاست ها ارزیابی کرده و درجه واقع بینی اهداف و سیاست ها را افزایش می دهد که این نوع ارزیابی خود می تواند از نتایج ارزیابی برنامه های گذشته برای انجام صحیح ارزیابی قبل از اجرا استفاده کند. نظارت حین اجرا، خطاهای هدف گذاری، برآورد منابع، اثربخشی و یا خطاهای اجرایی یا انحرافات ناشی از تغییر شرایط پیرامونی را شناسایی کرده زمینه ساز اقدام به موقع برنامه ریزان برای اصلاح برنامه ها خواهد شد و ارزیابی های پس از اجرا با ارزشیابی معناداری، کارآمدی و اهمیت برنامه ها و سیاست های در حرکت به سمت توسعه تصویری واقعی از وضعیت موجود اقتصادی و اجتماعی در آستانه برنامه های بعدی ارائه خواهد داد.

هر فرآیندی شامل مجموعه ای از فعالیت ها و اقدامات با توالی و ترتیب خاص منطقی و هدف دار می باشد. در فرایند ارزیابی عملکرد نیز هر مدل و الگویی که انتخاب شود، طی مراحل و رعایت نظم و توالی فعالیت های ذیل ضروری می باشد (صمدی، 1381).

دانلود پیشینه پژوهش و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره ی سیستم اطلاعات منابع انسانی


مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره ی سیستم اطلاعات منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش در باره ی سیستم اطلاعات منابع انسانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره ی سیستم اطلاعات منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش در باره ی سیستم اطلاعات منابع انسانی
مبانی نظری و پیشینه  در باره ی سیستم اطلاعات منابع انسانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش  سیستم اطلاعات منابع انسانی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

مبانی نظری و پیشینه پژوهش در باره ی سیستم اطلاعات منابع انسانی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

نگرش سیستمی به جهت جامعیت بالقوه ، به یکپارچگی و هماهنگی اطلاعات موجود در سازمان کشیده می شود و عالیترین نمود نگرش سیستمی  به سازمآن ها ، به استقرار سیستمهای اطلاعات مدیریت منجر می شود . این سیستمها  که گرد آوری و سازماندهی داده ها و تولید اطلاعات و انتقال آن را به مدیران به انجام می رسانند ،همچون ناظری  مقتدر در تمامی سطوح سازمآن ها حضور یافته  و حیطه معرفتی مدیر را توسعه داده و بینش وی را برای اتخاذ تصمیمات صحیح مهیا می سازد ( طالقانی ،1382: 2 ) .

به علت گستردگی و پیچیدگی موجود در سیستمها ، مدیران اطلاعات و متخصصان اطلاعاتی به سیستمهای اطلاعاتی یعنی سیستمهایی که به کمک ابزار های رایانه ای و فن آوری اطلاعات به گرد آوری اطلاعات و پردازش سیستم ها می پردازند روی آورده اند . البته سیستم های اطلاعاتی به آن نقطه نرسیده اند که بتوانند فکر کنند ،  برنامه ریزی کنند و به چگونگی تغییرات واکنش دهند . هنوز چندین اتاق برای افراد که  این سیستم ها را اداره می کنند وجود دارد . باید توجه داشت که فقط یک اقلیت کوچکی از این افراد عملاً

سیستم های رایانه ای  یا سیستم های فن آوری اطلاعات را طراحی می کنند . تعدا ز یادی از این افراد کاربر نهایی هستند مانند مدیران ، کارکنان اداری و  دیگران که از رایانه در زمینه های شغلی خود استفاده می کنند ( کورتین[1]  و همکاران ، 1998: 23 ) .

انبوه اطلاعاتی که در پایگاههای داده شرکتها ذخیره می شود اکثراً آنقدر زیاد هستند که برای مدیران ، بی معنی ( و غیر قبل استفاده ) می شوند . این آثار ناشی از هرج و مرج در حجم انبوه اطلاعات ، نیاز به یک سیستم اطلاعاتی برای رده بندی و تقسیم بندی آن برای استفاده هر چه  بیشتر از آن را مبرا می سازد .

 سیستمهای اطلاعاتی ریشه در تصاویر غار ها دارند و اعضای یک قبیله با استفاده از این سیستمهای بسیار اولیه داد و ستد های خود را انجام می دادند . وقتی میزان دادوستدها اندک و تعداد افرادی که بایکدیگر ارتباط برقرار می کنند انگشت شمار باشد میتوان کارهارابا استفاده از این سیستمها انجام داد ، اما چنانچه میزان معاملات  افزایش افزایش   پیدا کند و افراد بیشتری نیز در این فعالیتها در گیر شوند  سیستمهای مورد استفاده باید به مراتب پیشرفته تر باشد. ( بهان ، 1387 : 6 ) .

 باید توجه داشت که سیستم های اطلاعاتی با مدیریت اطلاعات تفاوت دارند ، بطوریکه سیستم های اطلاعاتی در خدمت مدیریت اطلاعات تحت عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت قرار گرفته و از آن استفاده می کند . سیستمهای اطلاعاتی به معنی گرد آوری ، ذخیره ، پردازش ، پردازش اشاعه و استفاده از اطلاعات است این مساله به نرم افزار و یا سخت افزار محدود نمی شود بلکه اهمیت انسان و هدفهایش را در استفاده از فن آوری ، ارزشها و معیار هایی که در این انتخاب به کار می رود ،  همچنین ارزیابی نهایی از اینکه این ابزار وسیله ی برای رسیدن به هدفهایش بوده اند یا خیر را در بر می گیرد. در صورتی  که هدف  از مدیریت اطلاعات ارتقای کار آیی سازمان از طریق تقویت تواناییهای آن برای برآوردن نیاز های درونی  و برونی آن در یک وضعیت فعال و پویا ، تثبیت شده است . امروزه مدیران ارزش رقابتی و استراتژیکی سیستمهای اطلاعاتی را به خوبی تشخیص می دهند . در میان سرمایه های یک سازمان اعم از نیروی انسانی ، و برای تماس و اطلاع رسانی از سیستم  های کامپیوتری استفاده  می شود . این سیستم اطلاعاتی موجب خواهد شد که تماس های بین مقامات بالا و پایین سازمان با کارایی بیشتری صورت گیرد . برای مثال ، رئیس شرکت معروف مایکرو سافت ، از طریق سیستم پست الکترونیکی شرکت ، به صورت منظم با کارکنان در تماس است ؛ او هر روز به تعداد زیادی از پیام ها پاسخ می دهد . در شرکت زیراکس هر ماه از 40 هزار مشتری نظر خواهی می شود ، این داده ها جمع آوری و خلاصه می شوند و نتیجه به مقامات بالای سازمان داده می شود( طالقانی ،1382: 2 ۷).

2-2-2- تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی  

سازمآن ها عصر کامپیوتر را به سرعت پشت سر می گذارند و وارد عصر اطلاعات ( دهه 1990 ) می شوند ، یعنی عصری که انقلاب ریز پرداز ها را به همراه دارد یک ریزپردازنده شامل یک ذره نیمه هادی است که می تواند در چشم به هم زدن ده ها هزار عملیات حسابداری انجام دهد ، که تمام آن ها در فضایی کمتر از یک ناخن دست جای می گیرد . این انقلاب توانست موجب پیدایش سیستم مکانیزه منسجم گردد . ریز پردازنده ها این امکان را به وجود آورده اند که کامپیوتری های بسیار بزرگ که دارای سیستم متمرکز هستند به صورت کامپیوتر های شخصی در آیند که در نقاط مختلف و فاصله های دور از هم ( در سازمان ) پراکنده اند ، و هریک از آن ها توان بسیار محاسباتی  بر خوردار است گذشته از این ، یک کامپیوتر  که در یک نقطه دور افتاده قرار گرفته است به یک شبکه سراسری کامپیوتر  متصل می شود که به صورت فزاینده ای قدرت ارتباط مدیریت سازمان با جاهای دیگر را بالا  می برد . افزایش توان گروه مدیران باعث شده است که ریز پرداز ها بتوانند در تکنولوژی اداری سازمان نقش بزرگ تری ایفا نمایند . در واقع نقشی که این ریز پرداز ها در سیستم مدیریت دارند به اندازه نقشی است که سیستم مکانیزه منسجم در صحنه تولید دارد ( دفت[2] ،ترجمه فارسی، 1380: 246 ) .

 سیستم اطلاعاتی مدیران اجرایی، سیستم تصمیم گیری گروهی و سیستم پیام دهنده الکترونیکی از مهم ترین ویژگی های پیشرفته اطلاعاتی هستند . سیستم اطلاعات مدیران اجرایی[3] عبارت است از کاربرد تکنولوژی کامپیوتری برای تامین نیازهای اطلاعاتی مدیران اجرایی سازمان . برای مثال ، مدیر عامل یکی از شرکتهای معروف آمریکا توانست برای  مقایسه عملکرد نیرو های کاری مستقر در آمریکا و سایر واحد های شرکت که در اروپا یا نقاط دیگر دنیا مستقر بودند از کامپیوتر شخصی خود استفاده کند . بر روی صفحه کامپیوتر این مقام ارشد سازمانی جدول هایی به رنگ های مختلف پدیدار می گشت که میزان باز دهی مناطق یا واحد های مختلف ، در نقاط مختلف دنیا را نشان می داد . او با استفاده از این داده ها به این مساله پی برد که فروشندگان واحد های خارج از آمریکا ( در مقایسه با فروشندگان امریکایی ) وقت بیشتری صرف مراجعه و باز دید از فروشگاه های کوچک می کردند ، که در نتیجه او توانست با اقدام مقتضی و تصمیم به موقع این مساله را حل کند ، و هزینه نوع خدماتی را که به فروشگاه های کوچک داده می شد پایین آورد . سیستم اطلاعاتی مدیران اجرایی این ظرفیت را دارد  که بتوان آن را برای تصمیمات برنامه ریزی نشده ( مثل تعیین استراتژی شرکت و نوع واکنشی که باید در برابر شرکت های رقیب نشان داد ) به کار برد(جیمز[4]،ترجمه فارسی ،1386: 134) .

 گروه افزار یا تشکیل میز گرد از راه دور  این امکان را به وجود می آورد  که چندین عضو یک گروه ، با استفاده از کامپیوتر های شخصی خود ، در نقاط مختلف دنیا جلسه تشکیل دهند . به صورت گروهی تصمیم بگیرند . برای مثال ، مدیرانی که در این گرد همایی ها مشارکت می کنند می توانند دور یک میز کنفرانس بنشینند ، یا در دفاتر خود باقی بمانند ، ولی هر یک از آن ها به سیستم کامپیوتری متصل هستند که بر روی صفحه آن پیشنهادها و نظر های سایر اعضا نوشته می شود . همه کسانی که در چنین جلسه کامپیوتری مشارکت می کنند ، جملات همانندی بر روی صفحه تلویزیون خود می بینند ، که در نتیجه می توانند تبادل نظر بنمایند ، اختلاف نظر ها را از بین ببرند ، در نتیجه کار اطلاع رسانی و مشارکت در تصمیم گیری بسیار اسان می گردد(دفت ،ترجمه فارسی، 1380: 247 ) .

2-2-3- کاربرد تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی

تکنولوزی پیشرفته اطلاعاتی مدیران را قادر می سازد تا با سازمان ، محیط و یکدیگر ارتباط بیشتر و بهتری بر قرار نمایند . فایده هایی که این تکنولوژی برای فرایند مدیریت داشته است به شرح   زیر می باشد :

2-2-3-1-مشارکت بیشتر در تصمیم گیری  

مدیران برای ایجاد ارتباط بین خود باید مقداری وقت و نیرو صرف کنند . با استفاده از تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی می توان مقدار وقتی که در این راه صرف می نمایند یا تلاشی که آنان در این باره  می کنند را کاهش داد ، به ویژه زمانی که مدیران از نظر فیزیکی در فاصله دور از هم قرار دارند . برای مثال کسی که می خواست محصول جدیدی را تولید و عرضه نماید ،  در رابطه با ویژگی های آن محصول یک پیام الکترونیکی فرستاد ، و در رابطه با ویژگی محصول جدید نظر خواهی کرد . او بیش از 150 پیشنهاد از هر گوشه ای از جهان دریافت کرد ، که تقریباً همه آن ها از کسانی بودند که وی هیچ شنایی با آن ها نداشت . گذشته از این ، نتیجه تحقیقات نشان می دهد که تکنولوژی یشرفته اطلاعاتی باعث می شود که تماسهای بین مدیران رده بالا و رده پایین سازمان افزایش یابد . مدیران رده میانی سازمانی می توانند به صورتی مستقیم با مدیر تماس بگیرند ، و یک معاون می توند به صورت مستقیم با مهندس یک طرح ارتباط بر قرار نماید . در یکی از برگ ترین خرده فروشی های دنیا که انواع شیرینی و شکلات تولید و عرضه می کند ، کارکنان واحد ها و شاخه های مختلف سازمان با استفاده از سیستم ارتباط الکترونیکی به صورتی مستقیم با مدیرعامل تماس می گیرد و دیدگاه  ها ی نشریه های خود را درباره محصولات شرکت رقیب و واکنش مشتریان به اطلاع وی می رسانند .  شرکت زیراکس توانست با استفاده از این سیستم ، مشارکت  مدیران  ارشد را در تصمیم گیریها از پانزده نفر به حدود یکصد نفر برساند ، و این اندیشه است که تعداد را به 500 مدیر افزایش دهد(بهشتیان و ابوالحسنی، 1387: 34) .

2-2-3-2-افزایش سرعت در تصمیم گیری

استفاده از تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی باعث می شود که زمان و وقت کمتری را صرف گرد همایی های مربوط به تصمیم گیری نماید ،  تکرار پیام ها کاهش یابد و گروه های ذی نفع می توانند به صورت مستقیم با یکدگیر تماس  بر قرار کنند . برای مثال ،شرکت زیراکس توانست زمان جلسه یا گرد همایی را ( بااستفاده از سیستم کامپیوتری جدید) کاهش دهد . پیش از تشکیل جلسه هیچ لازم نیست که نوشته یا کاغذی بین افراد و دوایر رد و بدل شود . هر واحدی طرح خود را به صورت پیام الکترونیکی ، پنج روز پیش از تشکیل جلسه ،  می دهد ، و هر یک از مدیران عالی و اجرایی آن را مطالعه می کنند . زمان جلسه کوتاه است ، زیرا هر یک از آن ها ، پیش از آن به حد کافی ، برای مساله مورد نظر وقت صرف کرده اند(تهرانی،1384: 67) .

2-2-3-3-افزایش سرعت در شناسائی مسائل

 با استفاده از تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی فعالیت های سازمان بیشتر و بهتر در معرض دید مدیران قرار می گیرد . برای مثال ، داده های مربوط به فروش و تحقیقات بازار ( از نظر خرده فروشی ها و بررسی های انجام شده ) بیشتر در دسترس مدیرانپرسش داشته اند ( زیرا آنان نسبت به ماده خاصی حساسیت دارند ) و سر انجام این که ، من درباره هر گونه اظهار نظر مشتریان درباره انواع شیرینی هایی که تولید و عرضه می کنیم آگاهی می یابم .( دفت ،ترجمه فارسی، 1380: 250 ) .

 


[1] Kortin

[2] Daft

[3] Executive In Information System

[4] Jeymz

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره ی سیستم اطلاعات منابع انسانی

دانلود پژوهش بررسی و مطالعه خانه های هوشمند (Smart home)


پژوهش بررسی و مطالعه خانه های هوشمند (Smart home)

بررسی و مطالعه خانه های هوشمند (Smart home)

دانلود پژوهش بررسی و مطالعه خانه های هوشمند (Smart home)

بررسی 
مطالعه
خانه های
هوشمند 
(Smart home)
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 8355 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 115

چکیده

خانه هوشمند مجموعه ای از تکنولوژی ها و سرویس ها در شبکه ای خانگی برای بهبود کیفیت زندگی است. که در سال های اخیر بسیار گسترش یافته و به جزء جدایی ناپذیر تمامی ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی تبدیل شده است. تکنولوژی که چند از نظر بهبود کیفیت زندگی و چه از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار سودمند است. تکنولوژی خانه هوشمند بیشتر از یک ده است که مفهوم شبکه وسایل و تجهیزات را در خانه معرفی کرده است. بیشتر ابزارهایی که در سیستم های کامپیوتری استفاده می شوند میتوانند در سیستم خانه هوشمند مجتمع سازی شوند. شبکه خانه هوشمند شامل زیر سیستم های ناهمگون است که نیازمند برقراری ارتباط و تبادل داده با یکدیگرند تا بتوانند با هم همکاری داشته باشند و وظایف مشترک را به درستی اجرا نمایند. در این رابطه دو مسئله وجود دارد: اول برقراری ارتباط بین سیستم ها و دوم همکاری و انجام وظایف مشترک است. در این پروژه به بررسی و مقایسه تکنولوژی های ارتباطی خانه هوشمند و سیستم های بکار رفته در آن پرداخته ایم و باتوضیحاتی در مورد نحوه کارکرد نمونه ای ازتجهیزات ساخت یکی از شرکت های داخل ایران سعی شده تا حد امکان بصورت ساده و به دور از ابهام و پیچیدگی نحوه ی کارکرد، جانمایی و سیم کشی این تجهیزات را توضیح دهیم.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: کلیات

1-1- مقدمه. 2

1-2- ابزارها و تکنولوژی های خانه هوشمند. 5

1-2-1- سیستم های خانه هوشمند. 5

1-2-2- تکنولوژی خانه هوشمند. 7

1-2-3- وسیله های خانه هوشمند. 8

1-3- قابلیت همکاری. 8

1-4- تکنولوژی های ارتباطی خطوط برق. 10

1-5- ساختار x10:. 10

1-5-1- اجزاء x10از نظر عملکردی:. 11

1-5-2- معایب x10:. 12

1-5-3- مزایای INSTEON :. 15

1-6- LonWorks :. 15

1-7- مدیریت و طراحی شبکه:. 16

1-7-1- مزایای LonWorks :. 18

1-8- Home Plu. 19

1-8- تکنولوژی های بی سیم با برد کوتاه:. 22

1-10- Zigbee. 24

1-10-1- مزایای Zigbee :. 25

1-11- Z-Wave. 26

1-11-1- مزایای Z-Wave. 26

1-12- BMSچبیت؟. 27

 

فصل دوم: تکنولوژی برق در خانه هوشمند

2-1- خاستگاه اتوماسیون در ساختمان. 30

2-2- تعریفBMS. 34

2-3- نکته فنی (پروتکل). 36

2-4- خانه هوشمند و تفاوت آن با BMS. 37

2-5- یک ویژگی بسیار مهم (ارتباط بین اجزای سیستم). 38

2-6- سیستم هوشمند. 39

2-7- روشنایی اتوماتیک Autolight42

2-7-1- لامپ اضافی. 42

2-7-2- سیستم هوشمند چگونه متوجه حضور فرد در هر قسمت خانه می شود؟ 43

2-7-3- روشنایی اتوماتیک در هنگام استراحت شبانه:. 43

2-7-4- انتخاب مناطق روشنایی اتوماتیک:. 44

2-7-5- تنظیم زمان در روشنایی اتوماتیک. 45

2-8- رفع اشکال سنسورهای حرکتی با تنظیم زمان ها:. 46

2-8-1- تنظیم حالت شب/ روز :. 47

2-8-2- نگرانی. 47

2-8-3- رفع نگرانی. 48

2-9- سیستم اعلام سرقت:. 48

2-9-1 عکس العمل های سیستم اعلام سرقت. 50

2-9-2- استفاده از دستگاه کارتخوان جهت غیرفعال کردن دزدگیر 51

2-9-3- استفاده از دزدگیر. 51

2-10- سیستم اعلام حریق. 52

2-10-1- شرایط ایده آل. 52

2-10-2- عکس العمل های BMSنسبت به بروز حریق. 54

2-11 سیستم اعلام نشت گاز. 55

2-11-1- عکس العمل ها. 56

2-12- سیستم های آبیاری باغچه و غذادهی به حیوانات خانگی:. 56

2-13- شیر برقی گاز. 58

2-14- ویژگی های شیر برقی گاز. 59

2-14-1- Normally Open. 60

2-14-2- نحوه بشتن شیر گاز برقی:. 61

2-14-3- عدم امکان باز کردن شیر گاز توسط فرمان:. 62

2-14-4- نحوه باز کردن شیر گاز:. 62

2-15- سیستم کنترل تردد( کارتخوان و قفل برقی):. 62

2-15-1- باز کردن قفل برقی توسط دستگاه کارتخوان:. 63

2-15-2- فعال کردن سناریوی عدم حضور:. 63

2-15-3- میزان امنیت سیستم. 64

2-15-4- تونع قفلها. 65

2-15-5- عدم نیاز به تغییر یراق آلات قفل دربها:. 65

2-15-6- محاسن دیگر قفل برقی در یک خانه هوشمند. 66

2-15-7- امکان افزودن یا حذف کارت:. 66

2-16- سیستم تلفن کنندگی. 66

2-17- قطع برق شهر. 68

2-18- وصل برق شهر. 68

2-19- تماس به ازای موضوعات انتخابی (4 موضوع مختلف). 68

2-20- قابلیت قطع سیستم تلفن کننده. 69

2-21- توزیع فرمان در یک خانه هوشمند:. 70

2-21-1- ریموت کنترل:. 71

2-21-2- کاربرد پیشرفته (سناریوهای ریموت کنترل):. 72

2-21-3- سیستم کنترل تلفنی. 72

2-21-4- مانیتور لمسی. 73

2-21-5- قابلیت نصب مانیتورهای بیشتر در یک شبکه. 74

2-21-6 نحوه توزیع برق در یک خانه هوشمند:. 76

2-21-7- توزیع برق پریزها. 76

2-21-8- توزیع برق روشنائیها بصورت کلی. 77

20-21-9- توزیع برق روشنائیها در هر فضا (مانند اتاقها و غیره) 78

2-21-10- مزیت انتخاب. 79

 

فصل سوم: نصب رادارها در خانه هوشمند

3-1- نصب قسمت مرکزی سیستم BMS (تابلوی BMS). 83

3-1-1- محل نصب. 83

3-1-2- هشدارها. 83

3-2- روشنایی اتوماتیک:. 83

3-3- نحوه سیم کشی رادارها در خانه هوشمند:. 84

3-3-1- حساسیت و محدوده دید چشمی ها:. 86

3-3-2- نحوه پوشش بهتر یک محیط با دو عدد رادار (چشمی). 88

3-3-3- نوع سیم و کابل. 92

3-4- اعلام حریق. 96

3-4-1- تعداد سنسورهای دود. 96

3-4-2- جانمایی سنسورهای دود. 97

3-5- اعلام نشت گاز. 98

3-5-1- جانمایی سنسورهای گاز. 98

3-5-2- تعداد رشته سیم مورد نیاز. 98

منابع. 1

دانلود پژوهش بررسی و مطالعه خانه های هوشمند (Smart home)